• Industrietor Rolltor

FAQ


Ik zou graag informatiemateriaal willen aanvragen over de producten van EFAFLEX. Met wie moet ik contact opnemen?

Op onze website kunt u onder het menupunt "Contact" informatiemateriaal aanvragen over onze producten.

Als ik een afspraak wil maken voor een adviesgesprek, met wie kan ik dan het beste contact opnemen?

Op onze website kunt u onder het menupunt "Vestigingen" via het opgeven van uw postcode bepalen wie uw EFAFLEX-vertegenwoordiger is.

Als ik een probleem heb met mijn poort, met wie kan ik dan het beste contact opnemen?

Neem contact op met uw klantenservicevestiging of met onze service-hotline onder tel. 0346-557111.

Als ik onderhoudswerkzaamheden of een UVV wil laten uitvoeren aan mijn poort, met wie kan ik dan het beste contact opnemen?

Neem contact op met uw klantenservicevestiging of met onze service-hotline onder tel. 0346-557111.

Zijn snellooppoorten ook geschikt voor vluchtwegen?

Over het algemeen niet. In afzonderlijke gevallen is deze status wel toegekend, maar dit hangt sterk af van het afzonderlijke geval, de omgeving en de lokale voorschriften. Als u een snellooppoort wilt inzetten in vluchtwegen, kunt u het beste informatie inwinnen bij de fabrikant van de poort en bij de keuringsinstanties

Hoe kan ik door het gebruik van een EFAFLEX-snellooppoort energie besparen?

Dankzij de korte openings- en sluitingstijden kan het verlies aan warmte en koude tussen binnen en buiten minimaal worden gehouden. Ook dankzij de uitstekende warmte-isolerende waarden van onze nieuwe EFA-THERM-lamellen wordt het verlies aan warmte en koude in ruststand zo laag mogelijk gehouden.

Wat zijn de kenmerken van een snellooppoort?

Snellooppoorten zijn poortsystemen die overwegend worden ingebouwd in de handel en in de industrie. Technisch vormen ze een verdere ontwikkeling van de bekende schuif- of rolpoorten. De verschillen zitten vooral in constructie die is ontworpen voor hoge loopsnelheden en een groot aantal bewegingen (openen en sluiten).

Voert EFAFLEX ook onderhoud uit aan poorten van andere fabrikanten?

Binnen aanbevolen onderhoudsovereenkomsten voert onze servicedienst de voorgeschreven controles voor poorten met aandrijving uit, zowel voor EFAFLEX-poorten als voor poorten van andere fabrikanten.

Zijn EFAFLEX-poorten ook inzetbaar in de transporttechniek?

EFAFLEX-snellooppoorten kunnen ook worden geïnstalleerd in combinatie met geautomatiseerde transportsystemen of rolbanen.
De eigenschappen van onze snellooppoorten zijn met name een voordeel in de transporttechniek aangezien poorten in de geautomatiseerde logistiek vaak zeer frequent worden gebruikt.

Wat moet ik doen na een aanrijding met een ACS-poort?

Na een aanrijding wordt de poort na een druk op de knop aan de besturing langzaam omhoog gebracht. Het losse onderste deel van het poortblad, wordt hierbij automatisch via reparatie-inrichtingen weer in de geleiding gebracht. Elektronisch wordt getest of de poort zich weer correct in de geleiding bevindt. Zodra de poort sluit, wordt de normale automatische bediening weer in gang gezet.

Ik zou graag eens de EFAFLEX-poorten in de praktijk willen bekijken. Is dit mogelijk?

Ja. Hiervoor hebt u twee mogelijkheden. U kunt ons op een van de talrijke beurzen bezoeken. Informatie hierover vindt u onder het menupunt "Beurzen".
Daarnaast bieden wij u graag de mogelijkheid om met uw vertegenwoordiger bij een van onze tevreden klanten de geplaatste poorten te bekijken.

Hoe kunnen EFAFLEX-snellooppoorten zo snel en slijtvast werken?

Er zijn meerdere factoren die ervoor zorgen dat de EFAFLEX-snellooppoorten zo snel en tegelijkertijd slijtvast werken. Het versnellen en afremmen door frequentieregelaars dat minder belastend is, of de ondersteuning bij opening door veerpakketten of gewichten zijn slechts twee voorbeelden hiervan. Bij onze poorten van de serie S werkt bovendien de slijtvaste poortbladgeleiding via de EFAFLEX-spiraal extra voordelig uit.

Kan ik mijn EFAFLEX-poorten laten lakken in onze bedrijfskleuren?

Dat is afhankelijk van het type poort. Over het algemeen kunnen de poorten qua kleur zeer individueel worden vormgegeven. Zo kunnen bijvoorbeeld de lamellen van de EFA-SST worden voorzien van een poedercoating in elke kleur uit het RAL-systeem.

Waarom is er een jachtluipaard afgebeeld in het logo van EFAFLEX?

De jachtluipaard is het snelste landdier ter wereld en combineert hierbij snelheid en uiterlijk op een unieke wijze. Daarom vertegenwoordigt dit dier perfect de snellooppoorten van EFAFLEX

Wat wordt verstaan onder een crash-systeem?

Bij aanrijdingen wordt de ontstane schade gereduceerd door crash-systemen. EFAFLEX biedt u twee verschillende crash-systemen aan, afhankelijk van het type poort.
1) EFA-ACS: het actieve crash-systeem wordt ingezet bij onze poorttypen van de serie S. Bij een aanrijding aan het onderste gedeelte van het poortblad komt aan beide zijden de onderste poortbladmodule los tot een hoogte van 100 cm. Het poortblad wordt vervolgens langzamer teruggebracht naar de bovenste eindpositie. Hierbij doorloopt het poortblad aan beide zijden reparatie-inrichtingen waardoor binnen- en buitenscharnieren volautomatisch weer met elkaar worden verbonden.
2) EFA-EAS: hier wordt het onderste deel van het poortblad aan beide zijden uit de geleidingen gedrukt. Met een hendel kunt u poortblad en afsluitplaat eenvoudig weer terugleiden.

Wat is het verschil tussen openings- en poortbladsnelheid?

Met de maximale poortbladsnelheid wordt de snelheid beschreven die tijdens het openen kan worden bereikt. Met de standaard, fabrieksmatig ingestelde openingssnelheid wordt daarentegen de snelheid bedoeld waarmee de poort gemiddeld opent. Dankzij het zachte versnellen en remmen (door de frequentieregelaar) ontstaat een curvevormige versnelling waaruit de gemiddelde snelheid kan worden berekend.

Hoe functioneert de zelfwerkende noodopening?

Bij de zelfwerkende noodopening wordt de poort na het aanraken van de hendel door de spankracht van de veren of door de gewichten in de richting van de bovenste eindpositie gevoerd. Zo kan de poort ook bij stroomuitval worden geopend.

Hebt u ook horizontaal openende poorten in uw assortiment?

Onze snelloop-vouwpoorten van de serie F openen horizontaal. Dit heeft het voordeel dat de volledige doorrijhoogte direct compleet vrij is.

Kunt u ook een voetgangerspoort in mijn EFAFLEX-snellooppoort inbouwen?

Dat is afhankelijk van het type poort. Enkele van onze poorten, zoals bijvoorbeeld de EFA-SST en de EFA-SFT kunnen worden uitgerust met een ingebouwde voetgangerspoort. Als u geïnteresseerd bent, kunt u het beste contact opnemen met uw vertegenwoordiger.

Hoe groot kan mijn EFAFLEX-snellooppoort maximaal zijn?

Dat is afhankelijk van het type poort. Enkele van onze poorten kunnen worden uitgevoerd met maximale breedten van 10 meter en maximale hoogten van 8 meter.

Wat wordt verstaan onder de U-waarde?

De U-waarde, ook warmtedoorgangscoëfficiënt genoemd, is een waarde voor de doorgang van een warmtestroom door een materiaallaag met één of meerdere lagen als aan beide zijden verschillende temperaturen heersen. De waarde geeft de energiehoeveeheid aan die in een seconde door een vlak van 1 m² stroomt als de luchttemperaturen aan beide zijden stationair met 1 K verschillen. Hoe hoger de warmtedoorgangscoëfficiënt is, des te slechter is de warmte-isolerende eigenschap van de stof.
Onze snelloop-spiraalpoort EFA-SST bereikt dankzij de unieke EFA-THERM-lamellen U-waarden tot 0,7 W/m²K (afhankelijk van het poortblad).

Wat zijn EFA-THERM®-lamellen?

De nieuwe EFA-THERM-lamellen zijn dubbelwandig en standaard thermisch gescheiden. Afhankelijk van de dikte van de lamellen (de EFA-THERM-lamellen zijn verkrijgbaar in verschillende dikten van 40, 60 en 80 mm) bereiken de poorten hierdoor uitstekende warmte-isolerende waarden tot 0,7 W/m²K. De EFA-THERM-lamellen zijn verkrijgbaar voor onze snelloop-spiraalpoort EFA-SST.

Wat zijn EFA-CLEAR-lamellen?

EFA-CLEAR-lamellen zijn transparante lamellen van acrylglas. Ook deze zijn verkrijgbaar in een dubbelwandige en thermisch gescheiden uitvoering en kunnen zo bijdragen aan de warmte-isolatie van de poort. De EFA-CLEAR-lamellen zijn verkrijgbaar voor onze snelloop-spiraalpoort EFA-SST.

Waarvoor dient de balancering door veren of gewichten?

De veren of gewichten ondersteunen de motor bij het openen van de poort. Bovendien zorgen ze ervoor, nadat de hendel is aangeraakt, dat de poorten ook bij een stroomuitval kunnen worden geopend.

Zijn snellooppoorten van EFAFLEX ook verkrijgbaar in speciale uitvoeringen (bijv. geschikt voor explosiebeveiligde ruimten of laserstralen)?

EFAFLEX biedt voor speciale eisen speciale oplossingen aan. Zo is de EFA-SST bijvoorbeeld verkrijgbaar in een uitvoering die voldoet aan alle standaards voor explosiebeveiligde ruimten. Een andere speciale uitvoering van de EFA-SST is zo ontwikkeld dat deze voldoet aan alle voorschriften bij beschieting met laserstralen.

Waarvoor dient een frequentieregelaar?

Een frequentieregelaar zorgt ervoor dat de poort bij de eindposities langzamer loopt. Dankzij het zachte versnellen en afremmen wordt het materiaal ontzien en wordt een hogere levensduur bereikt.

Kunnen de EFAFLEX-poortbesturingen worden ingeschakeld in reeds bestaande besturings- en regelcircuits?

Onze poortbesturingen zijn uitgerust met de vereiste interfaces.
Via deze interfaces kunnen verschillende besturingscommando's worden verzonden aan de poortbesturing of de status van de besturing worden opgevraagd.

Kan EFA-SCAN ook worden aangebracht bij reeds bestaande poortsystemen?

EFA-SCAN, de wereldwijd eerste laserscanner voor het gebruik bij een poort, wordt bij nieuwe poorten ruimtebesparend direct ingebouwd in het poortframe. Bij reeds bestaande poortsystemen kan EFA-SCAN eenvoudig via een paaltje worden aangebracht dat tegelijkertijd dienst doet als aanrijbeveiliging.